اعتصاب هتل های لس آنجلس تا بورلی هیلتون، والدورف آستوریا گسترش یافت



بورلی هیلتون، میزبان قدیمی جوایز سالانه گلدن گلوب، و والدورف آستوریا مجلل در بورلی هیلز بامداد دوشنبه در اعتصاب مداوم کارگران هتل در جنوب کالیفرنیا غرق شدند.

این آخرین تشدید درگیری شدید کارگری بین هزاران آشپز، خانه دار، ماشین ظرفشویی، سرور، زنگوله و مسئول پذیرش با نمایندگی Unite Here Local 11 و حدود 60 هتل در لس آنجلس و اورنج کانتی است.

کارگران Fairmont Century Plaza، Hyatt Regency LAX و Laguna Cliffs Marriott نیز روز دوشنبه دست به اعتصاب زدند و ردپای «موج سوم» توقف کار را که از 20 جولای آغاز شد، افزایش دادند.

موج فعلی به دنبال مذاکرات پرتنش هفته گذشته است.

کارگران معترض هتل‌ها گفتند که دستمزد آنها با افزایش هزینه‌های مسکن همسو نبوده و در نتیجه بسیاری از محله‌های نزدیک محل کار خود آواره شده‌اند و مجبور به رفت‌وآمدهای طولانی شده‌اند. برای رفع این مشکل، آنها خواهان دستمزد بیشتر و مزایای بهتر و شرایط کاری هستند. اتحادیه پیشنهاد افزایش فوری دستمزد ساعتی 5 دلار و افزایش 3 دلاری در هر سال بعدی از قرارداد سه ساله را برای افزایش کلی 11 دلاری پیشنهاد داد.

در جلسه هفته گذشته گروه صنعت هتلداری پیشنهاد قرارداد جدیدی را ارائه کرد. کیت گروسمن، وکیل مدافع ائتلافی از 44 هتل کالیفرنیای جنوبی، گفت که این پیشنهاد پیشنهاد دستمزد بهتری را نشان می دهد، اما اتحادیه آن را رد کرد.

به گفته این اتحادیه، کارگران 43 هتل تا کنون اعتصاب کرده‌اند و از تعطیلات آخر هفته چهارم ژوئیه در جهش‌های متناوب و چند روزه دست از کار کشیده‌اند. در مجموع، حدود 15000 کارمند هتل تحت تأثیر قراردادهایی که در 30 ژوئن منقضی شده اند، تحت تأثیر قرار می گیرند.

ماهیت دائماً در حال تغییر عملیات اعتصاب می تواند ردیابی آنچه را که در جریان است دشوار کند.

هیچ یک از طرف های درگیر دست نخورده نیستند.

برخی از هتل های درگیر در این مناقشه به دلیل لغو کنفرانس های بزرگ و انتقال آنها به مکان های مورد تایید اتحادیه، تجارت خود را از دست داده اند. این اتحادیه هتل‌ها را متهم کرد که با آوردن کارگران «اسکاب» با استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث، اعتصاب را شکستند.

صف‌های اولیه صبح باعث شکایت مهمانان از سر و صدا شد و گزارش‌هایی از پرتاب تخم مرغ و ریختن فنجان ادرار توسط عابران به سمت کارگران اعتصاب وجود داشت.

دیدگاهتان را بنویسید