1975 در مالزی به دلیل بوسیدن متی هیلی یک هم گروه مرد ممنوع شد


1975 پس از اینکه متی هیلی، خواننده گروه، هم گروه مرد را روی صحنه بوسید و قوانین سختگیرانه ضد LGBTQIA+ کشور را زیر پا گذاشت، از اجرا در مالزی منع شد.

خواننده سرشناس گروه موسیقی پاپ راک بریتانیایی 34 ساله در جشنواره Good Vibes روز جمعه در کوالالامپور، پایتخت این کشور آسیایی روی صحنه رفت و سخنرانی طولانی در انتقاد از سیاست های این کشور ایراد کرد.

هیلی به طرفدارانش اعتراف کرد: “اشتباهی مرتکب شدم. وقتی برنامه ها را رزرو می کردیم، به آن توجه نمی کردم.”

من دلیل اصلی دعوت از سال 1975 را به یک کشور و سپس گفتن اینکه با چه کسی می توانیم رابطه جنسی داشته باشیم، نمی بینم.

وی ادامه داد: متاسفم اگر این شما را آزرده خاطر می کند و شما مذهبی هستید … اما دولت شما یک مشت شاهان افراطی است. دیگر اهمیت نمیدهم. اگر شما فشار بیاورید، من عقب خواهم زد. من در حال و هوای اف کینگ نیستم.

1975 در یک رویداد فرش قرمز.
1975 به دلیل بوسه متی هیلی با هم گروه راس مکدونالد از اجرای برنامه در مالزی منع شد.
Getty Images برای Audacity

هیلی گفت که به دلیل اعتقاداتش به لغو کنسرت فکر می‌کند، اما فکر می‌کند نمی‌خواهد طرفدارانش را به خاطر حکومتشان مجازات کند.


برای صفحه ششم بیشتر که دوست دارید…


خواننده “Love It If We Made It” در حالی که یک بطری شراب را به صدا در می آورد، در حالی که جمعیت به شدت تشویق می شوند، خاطرنشان کرد: “من مطمئن هستم که بسیاری از شما همجنس گرا، مترقی و باحال هستید.”

من دیروز این برنامه را دیدم و با هم صحبت کردیم. گفتیم میدونی چیه؟ ما نمی توانیم بچه ها را ناامید کنیم زیرا آنها دولت نیستند.»

1975 و متی هیلی اجرا کردند.
1975 درست قبل از ممنوعیت در فستیوال Good Vibes در کوالالامپور اجرا می کرد.
گتی ایماژ

هیلی افزود: «اگر می‌خواهی من را برای اجرای یک برنامه به اینجا دعوت کنی، می‌توانی برو به خودت لعنتی بزنی. من پول شما را می گیرم، می توانید من را تحریم کنید، اما من قبلاً این کار را انجام داده ام و حالم خوب نیست.

راکر بریتانیایی سپس به نوازنده بیس سال 1975 راس مک‌دونالد نزدیک شد و بوسه‌ای طولانی گذاشت.

طبق قوانین مالزی، فعالیت همجنس گرایان غیرقانونی است و حداکثر مجازات آن 20 سال حبس با چوب دستی است.

بعد از شیرین کاری هیلی، خواننده «صداقت ترسناک است» به بیرون از صحنه حمله کرد و گفت: «باشه، باید بریم. ما به تازگی از کوالالامپور محروم شدیم، بعدا می بینمت.

متی هیلی هم گروهش راس مک دونالد را می بوسد.
هیلی هم گروه خود را بوسید تا به قوانین ضد LGBTQIA+ مالزی اعتراض کند.
@lila.ontour/YouTube

جشنواره Good Vibes بعداً بیانیه‌ای منتشر کرد و به طرفداران اطلاع داد که وزارت ارتباطات و دیجیتال مالزی این رویداد سه روزه را به دلیل “رفتار و اظهارات جنجالی” هیلی لغو کرده است.

آنها افزودند: “ما صمیمانه از همه دارندگان بلیط، فروشندگان، حامیان مالی و شرکای خود عذرخواهی می کنیم.” ما از زمان، انرژی و تلاش شما برای موفقیت این جشنواره آگاه هستیم و از حمایت های بی دریغ شما قدردانی می کنیم.”

هیلی روز شنبه از طریق استوری اینستاگرامش به این بیانیه پاسخ داد و به شوخی نوشت: «خوب چرا سعی نمی‌کنی 20 سال با راس کنار بیایی. به نظر می رسد آنقدرها هم آسان نیست.

متی هیلی راس مکدونالد را روی صحنه می بوسد.
بوسه هیلی نیز با انتقادات زیادی از سوی هواداران مالزیایی مواجه شد.
@lila.ontour/YouTube

تصمیم این جشنواره به طور گسترده توسط چندین مالزیایی مورد تحسین قرار گرفت، بسیاری از آنها به اینستاگرام هیلی مراجعه کردند تا نظرات خود را بیان کنند.

یکی از کاربران نوشت: «لطفا قبل از موافقت برای اجرای برنامه در مالزی یا هر کشور دیگری، قرارداد را بخوانید. «اگر آنقدر مشغول هستید که حتی نگران قوانین و مقررات نیستید، به مدیران اجازه دهید همه این کارها را انجام دهند. شما آشکارا خودخواه و بی احترامی هستید.

یکی دیگر اظهار نظر کرد: “شما می توانید در کشور خود هر کاری بخواهید انجام دهید، نیایید و در مالزی کار غیر متمدنانه انجام دهید.”

صفحه شش با نمایندگان The 1975 و Healy تماس گرفت تا در مورد ممنوعیت و واکنش منفی اظهار نظر کنند، اما بلافاصله پاسخی ندادند.

پاسخ متی هیلی به ممنوعیت مالزی.
هیلی روز شنبه در استوری اینستاگرام خود به این ممنوعیت پاسخ داد.
ترومن بلک/اینستاگرام

با این حال، یک منبع نزدیک به گروه به صفحه شش شنبه گفت: “متی سابقه طولانی در حمایت از جامعه LGBTQ+ دارد و گروه می‌خواست از طرفداران و جامعه LGBTQ+ دفاع کند.”

هیلی قبلاً آشکارا به سیاست‌های ضد LGBTQIA اعتراض کرده است. در سال 2019، او در کنسرت خود در دبی، که همجنس گرایی در آنجا غیرقانونی است، یک طرفدار مرد را بوسید.

هیلی “متشکرم دبی، تو فوق العاده بودی.” او در توییتی که از زمان حذف شده نوشته است بعد از نمایش. فکر نمی‌کنم به خاطر «رفتار» من به ما اجازه بازگشت داده شود، اما بدانید که من شما را دوست دارم و اگر دوباره این فرصت به شما داده شود، فرقی نمی‌کند.»

یک شات تبلیغاتی برای The 1975.
یک منبع نزدیک به سال 1975 به Page Six گفت: “گروه می خواست برای طرفداران و جامعه LGBTQ+ دفاع کند.”
OfficialCharts.com/Shutterstock

هیلی علیرغم اینکه خیلی راحت با مردان کنار می‌آید، خود را همجنس‌گرا نمی‌داند.

من چیزها را به طور عینی زیبا می بینم، بنابراین مردان می توانند به طور عینی زیبا باشند. گاهی اوقات، من مردان را می بینم و فکر می کنم، “لعنت به من، او پنگ است!” خواننده “Somebody Else” در دسامبر 2019 به مجله Attitude گفت.

“سپس تمایلات جنسی برای من تغییر می کند، زیرا من مردان زیبا را می بوسم، و می خواهم، اما نمی خواهم آنها را لعنتی کنم. وقتی نوبت به آن می رسد برای من متوقف می شود [sex]”



دیدگاهتان را بنویسید