چگونه یک رژیم کتوژنیک را به زمین بزنیم

ریستو میگوید به دنبال غذاهایی باشید که بر روی گوشت و سبزیجات بدون چربی تمرکز دارند. به جای اینکه مستقیماً به دنبال پاستا، دونات و کیکهای کوچک بروید، وقتی برای اولین بار از کتو جدا شدید، سراغ کربوهیدراتهای گیاهی بروید. بهطور مثال برای استفاده از کد تخفیف دکتر کرمانی ویژه اولین خرید لازم است که برای اولین بار خرید خود را از سایت انجام دهید. این یک نسخه بهروز شده از مروری است که اولین بار در سال 2003 منتشر، و آخرینبار در سال 2018 بهروز شد. گنجاندن این نتایج اضافی یکی از دلایلی است که چرا نسخه جدید (منتشر شده توسط وایکینگ در سال ۱۹۸۶ و توسط پنگوئن در سال ۱۹۸۸) بهطور قابل ملاحظه ای طولانیتر از نسخه قبلی خود است. Artic​le h​as been g​ener​at ed  by GSA Con᠎tent Generator Demov er​si on᠎!

برای بعد از رژیم کتو باید زیر نظر مشاور یا متخصص تغذیه از یک برنامه غذایی جدید پیروی کنید که به آرامی غذای شما را به حالت رژیم غذایی متعادل برساند. برای خروج از کتو باید بعد از پایان برنامه 60 روزه کتو، برنامه غذایی جدیدی را آغاز کنید که به بدن شما کمک کند تا با شرایط جدید و برنامه غذایی متعادل کنار بیاید و دچار بازگشت وزن نشود. قند و کربوهیدرات را به آرامی حذف کنید تا زمانی که بیش از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف نکنید. توقف کتو، به مدت زمانی که از کتو استفاده کردهاید نیز بستگی دارد. حدود ۱۴ تا ۱۵٪ از آمریکاییها اعلام کردهاند که از رژیم مد روز برای کاهش وزن کوتاهمدت استفاده کردهاند.  This was gen​erated by GSA C ontent Gen᠎erator D emoversion.

میگرنهای مزمن در میان ۱٫۴ تا ۲٫۲٪ از جمعیت رخ میدهد. یکی از انواع رژیم غذایی رژیم فستینگ نام دارد. این رژیم نسبت به انواع دیگر کتوژنیک پروتئین بیشتر و چربی کمتری دارد البته در این برنامه احتمال اینکه حالت کتوز یا چربیسوزی اتفاق نیفتد بیشتر است چرا که پروتئین هم مثل کربوهیدرات تبدیل به گلوکز و سوخت خواهد شد. محدود کردن مصرف غذا از طریق روزه داری ممکن است ورود به کتوز و ماندن در آن را آسان تر کند، زیرا رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهد. برای اینکه بهتر درک کنیم که روش کار در رژیم Ketogenic به چه شکل است، یک خودروی دوگانه سوز را تصور کنید، این خودرو در حالت عادی با گاز کار میکند و هر زمان که منبع گاز آن خالی شود از سوخت جایگزین یعنی بنزین استفاده میکند.

ایده اصلی این رژیم این است که بدن خود را به کتوزیس تبدیل کنید، یعنی حالتی که در آن چربیها را میسوزاند. با این حال ممکن است ترکیب هر دو ضروری نباشد و بسته به اهداف سلامتی خود، یکی از آن ها انتخاب کنید. در این مقاله از سایت سلامتی من ابتدا به بررسی روزهداری و فستینگ می پردازیم و با نحوه عملکرد و مزایای بالقوه آن ها آشنا می شویم و سپس فستینگ در رژیم کتوژنیک را بررسی می کنیم. این امر، در کنار افزایش سطح کتون، دارای برخی مزایای سلامتی میباشد . این صفحه آخرینبار در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۲ ساعت ۰۹:۳۹ ویرایش شدهاست. بررسی محرکهای تغذیهای ثابت کردهاند که شواهد این بیماری، بیشتر مبتنی بر ارزیابیهای فردی است و از این رو برای اثبات یا رد هر گونه محرک خاص، محکم نمیباشند. Th is ᠎data w as gen erat ed wi th ᠎GS​A Conten​t Ge᠎nerator DEMO .

در هنگام خروج از کتو ممکن است موارد زیر اتفاق بیفتد که با آگاهی از آنها میتوانید اثراتشان را کنترل کنید. نمونه رژیم کتوژنیک 7 روزه یک رژیم غذایی با چربی بالا، کربوهیدرات کم و پروتئین متوسط است که باعث میشود بدن از چربی به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده کند. در این شرایط منبع اصلی سوخت بدن تغییر می کند و به جای کربوهیدرات ها، به سوزاندن چربی ها روی می آورد. دو نویسنده این مطالعه مروری به طور مستقل از هم معیارهای از پیش تعریف شده را روی استخراج اطلاعات و ارزیابی کیفیت مطالعات اعمال کردند. مثلا خیلیها نسبت به فایده آن برای بدن و قلب شک دارند؛ اینکه رژیم کتو چقدر سالم است، آیا میتوان برای طولانیمدت از آن استفاده کرد و …

خوراکیهای هر یک از این چهار گروه را به منظور تنوع غذایی، میتوان به راحتی و بدون نیاز به محاسبهٔ مجدد، جابجا کرد. آیا می توان رژیم دیگری را با روزه داری ترکیب کرد؟ کره و روغن، چربی های خوبی هستند که می توان در رژیم کتو استفاده کرد. اکنون زمان آن نیست که شمارش را کاملاً متوقف کنید. هدف ما از مطرح کردن نحوه عملکرد و فواید دو رژیم کتوزنیک و روزه داری به صورت جداگانه آشنایی با آن ها بود. دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین مشخص میشود. اتکینز و کتو هر دو رژیمهای کم کربوهیدرات هستند که برای کاهش وزن، مدیریت دیابت و سلامت قلب مفید هستند.

روغن زیتون: استفاده از روغن زیتون خالص برای سلامت قلب توصیه میشود. پروتئینهای بدون چربی از مواد غذایی توصیه شده برای خروج از رژیم کتوژنیک به شکل اصولی است. علاوه بر این، از آنجا که فهرستی طولانی از غذاهای ممنوعه در کتو وجود دارد، رژیمهای کتوژنیک طولانیمدت، میتواند منجر به کمبودهای تغذیهای شود و فقط در مدت زمان تعیین شده مفید خواهد بود. رژیم کتوژنیک به دلیل برخی محدودیتها باید در مدت زمان مشخصی اجرا و پیروی شود و یک رژیم طولانی مدت نیست. به افزودن کربوهیدراتها در یک وعده غذایی یا میان وعده ادامه دهید تا زمانی که در طول روز از مصرف آنها احساس ناراحتی نکنید.» برای خروج از کتوژنیک، باید برنامهریزی کنید که دوباره چه چیزی به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

مصرف کم کربوهیدرات به بدن کمک میکند تا کتون بسازد و گرسنگی را کاهش دهد. زیادهروی کردن فقط مسیر رژیم گرفتن را برای شما طولانیتر میکند. یک رژیم کتو توصیه میکند روزانه 20 تا 50 گرم کربوهیدرات خالص و کمفیبر مصرف کنید. میزان کربوهیدرات توصیه شده برای افراد، بسته به اهداف و سطح فعالیت رژیم کتوژنیک pdf آنها متفاوت است. با این حال، کتواسیدوز یک وضعیت تهدید کنندهٔ زندگی است و هر فردی که علائم آن را دارد باید به بخش مراقبتهای اورژانس پزشکی هر چه سریع تر مراجعه کند. اما وقتی مقدار کربوهیدراتی را که می خورید محدود می شود، بدن به جای آن از ذخایر کتون ها استفاده می کند. مثلا نخود فرنگی یک سبزی نشاستهای است که در مقایسه با سبزیجات غیرنشاستهای سبز مانند کلم بروکلی یا کدو سبز، حاوی مقدار بیشتری کربوهیدرات است و انتخاب خوبی برای بعد از کتو است.

 A rtic le w as created by GSA Content G enerat or Demov ersion!

پیروی از رژیم کتوژنیک می تواند مقدار قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش میدهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قندخون است. چرا باید از رژیم کتوژنیک خارج شد؟ ۱۵- چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شوم؟ از طرف دیگر افرادی که مبتلا به بیماری های خاص، بیماری های کلیوی، دیابت، بیماری قلبی و مشکلات تیروئید هستند، نیز باید قبل از رژیم کتوزنیک با پزشک خود مشورت کنند. روزه گرفتن برای زنان باردار و شیرده، کودکان و افراد مبتلا به اختلالات خوردن مناسب نیست. اگرچه این رژیم در اغلب اوقات حاوی محصولات حیوانی مانند گوشت قرمز، ماهی و گوشت سفید است، اما افراد گیاهخوار هم میتوانند از این رژیم استفاده کنند. کتو و روزه متناوب هر دو ممکن است به کاهش التهاب، بهبود سلامت روده و کاهش وزن کمک کنند.

نشان داده شده است که تخم مرغ باعث تحریک هورمون هایی می شود که احساس سیری را افزایش می دهد و سطح قند خون را ثابت نگه می دارد و همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و زآگزانتین است که به محافظت از سلامت چشم کمک می کند. ترکیب غذاهای پرچرب و پروتئین متوسط در رژیم کتو باعث سیری فوقالعاده میشود. همچنین از مصرف چای پررنگ در وعده سحر اجتناب کنید چرا که میتونه جذب آهن را کاهش بده و سایر مواد معدنی مهم بدن را دفع کنه. در طول ماه رمضان ممکن است افرادی به دلیل از دست دادن آب بدن خود کاهش وزن داشته باشند که این مورد پس از ماه رمضان به حالت قبل باز میگردد، بنابراین در زمان افطار و پیش از سحر حتماً میزان کافی آب بنوشید و در تمام ساعات افطار تا سحر یک بطری آب در نزدیکی خود داشته باشید و عطش خود را رفع نمایید.

آلانین سادهترین اسیدآمینه α- پس از گلیسین است. کربوهیدرات های شما باید از منابع پیچیده، یعنی سبزیجات غیر نشاسته ای مانند سبزی های برگ دار تهیه شوند. سیری طولانی یعنی بدن با کتو سازگار شده. چند میوه دوستدار کتو عبارتند از: آووکادو، لیمو، لیموترش و انواع توت ها مانند توت سیاه، تمشک و توت فرنگی. دلیلش هم اینه که قانون صریح و کافی برای انواع غذاهایی که بایدمصرف بشن وجود نداره (الته به جز مصرف پایین کربوهیدرات که این هم با رژیم کتو مشترکه). تغذیه کافی داشته باشید و از چربی ها سالم و سبزیجات مناسب مصرف کنید. نکته کلیدی این است که به احساس خود به صورت ساعتی و روزانه دقت کنید تا ببینید کدام نوع رژیم و غذایی برای شما مناسب است.

ماهیچهها از نظر متابولیکی فعال هستند و به افزایش مصرف انرژی روزانه و کاهش افزایش وزن مرتبط با افزایش سن کمک میکنند.» کلارک اشاره می کند که از دست دادن توده عضلانی می تواند قدرت عملکردی را کاهش دهد. بر اساس برنامه غذایی کتوژنیک، چربی ها بین 60 تا 80 درصد و پروتئین ها 15 تا 20 درصد از کالری روزانه شما را تشکیل می دهند. این یک مزیت مهم، در هنگام در نظر گرفتن ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 است. مهم نیست که چه نوع رژیم روزهداری را انتخاب میکنید، پس از چندین ساعت بدون غذا ماندن، فرآیندی به نام تغییر متابولیک شروع میشود.

دیدگاهتان را بنویسید