بازیکنان سابق فوتبال می گویند که غوغای “شغل” نورث وسترن برای ورزشکاران رنگین پوست “ویرانگر” است.


شیکاگو (AP) — بن کرامپ وکیل حقوق مدنی می گوید که شرکت حقوقی او و سایر وکلای او گزارش هایی مبنی بر هجوم در برنامه های بیسبال و سافت بال دانشگاه نورث وسترن دریافت کرده اند، علاوه بر تعداد فزاینده ای از شکایات مبنی بر هجو در برنامه فوتبال مدرسه، که بازیکنان توصیف می کنند. به عنوان شایع و ویرانگر.

در کنفرانس خبری روز چهارشنبه، استیون لوین، وکیل کرامپ و شیکاگو گفت که آنها از طرف هیچ ورزشکاری شکایت نکرده اند، بلکه وکالت ۱۵ نفر هستند و با ده ها ورزشکار سابق تماس گرفته اند. کرامپ گفت که بیشتر آنها بازیکنان فوتبال بودند.

وارن مایلز لانگ، که از سال 2013 به تیم فوتبال نورث وسترن بازگشته است، گفت که بازیکنان در فرهنگی قرار گرفته اند که در آن خشونت جنسی و مزاحمت “شام” است. او گفت که استخدام‌های جدید نمی‌دانند که آیا این امر در شمال غربی عادی است یا محدود.

لوید یتس، مدافع سابق تیم شمال وسترن، در میان بیش از 15 مرد و زنی است که کرامپ و شرکت حقوقی لوین اند پرکنتی مستقر در شیکاگو را برای دریافت خسارت علیه مدرسه به خاطر رسوایی هولناک آن حفظ کرده اند.

یتس که سیاه پوست است، چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «فرهنگ توهین آمیز به ویژه برای بسیاری از بازیکنان رنگین پوست ویرانگر است.

نورث وسترن برای مقابله با یک رسوایی دو و میدانی به لیست بلندبالایی از دانشگاه های آمریکا اضافه شده است و ممکن است در نهایت به روند پرداخت های هنگفت پس از اتهامات سوء استفاده جنسی بپیوندد.

کرامپ که گفت 50 ورزشکار سابق شمال غربی – زن و مرد – با این شرکت حقوقی کار کرده اند، گفت: “این یک موضوع حقوق مدنی برای من است.” چون فکر می‌کنم بازیکنان حق دارند مورد احترام و ارزش قائل شوند، نه اینکه مورد تعرض، ترساندن و تلافی‌جویی قرار گیرند.»


        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        

یک بازیکن سابق فوتبال Wildcats اولین شکایت را علیه پت فیتزجرالد و اعضای هیئت مدیره مدرسه ارائه کرد و به دنبال خسارت ناشی از رسوایی هولناکی بود که به قیمت کار مربی سابق فوتبال تمام شد.

انتظار می‌رود که شکایت‌های بیشتری از سوی شرکت‌های حقوقی متعدد از بازیکنان سابق فوتبال و بیسبال و همچنین از دانش‌آموزان ورزشکار که ورزش‌های دیگری را برای مدرسه خصوصی انجام می‌دادند، دنبال شود.

مؤسسه خصوصی Big Ten اکنون وجه مشترک دیگری با مدارس دیگر در کنفرانس دارد، از جمله ایالت پن، ایالت میشیگان، ایالت اوهایو، میشیگان و مینه سوتا که رسوایی های مرتبط با سوء استفاده جنسی دارند.

و اتصال می تواند گران باشد.

اتهامات جنایی نیز امکان پذیر است.

ایلینوی، مانند تقریباً هر ایالت در دهه‌های اخیر، هزینگ را جرم انگاری کرده است. این معمولاً یک جنایت کلاس A است که می تواند تا یک سال حبس داشته باشد. بر اساس قانون ایلینویز، گزارش نکردن هزل توسط یک مسئول مدرسه نیز جرم است – جنحه – و می تواند حداکثر مجازاتی بین شش ماه تا یک سال زندان داشته باشد.

صفحه «پیشگیری از مه‌آلودگی» در وب‌سایت Northwestern شامل توضیحاتی درباره قوانین مه‌آلودگی ایلینوی است.

یتس گفت که هر یک از اعضای تیم قربانی هستند، “بدون توجه به نقش ما در آن زمان” و از نبود مدرسه و رهبری تیم ابراز تاسف کرد.

ییتس که توسط چندین هم تیمی احاطه شده بود، گفت: «دانشگاه و برنامه فوتبال ما را ناامید کرد و به همین دلیل است که امروز اینجا هستیم.»

شیل در نامه ای به اعضای هیئت علمی و کارکنان Northwestern نوشت که یک شرکت خارجی استخدام خواهد شد تا چگونگی شناسایی تهدیدات موجود در مدرسه برای رفاه دانشجویان ورزشکار و بررسی فرهنگ دو و میدانی در ایوانستون، ایلینوی و ارتباط آن با دانشگاهیان را بررسی کند. موسسات معتبر

شیل نوشت، نورث وسترن هفته گذشته فیتزجرالد را پس از تحقیقات دانشگاهی نشان داد که 11 بازیکن فعلی یا سابق، از جمله «شرکت اجباری، برهنگی و اعمال جنسی تحقیرآمیز»، فیتزجرالد را اخراج کرد.

پس از تعلیق اولیه فیتزجرالد توسط مدرسه، روزنامه دیلی نورث وسترن مقاله ای با اتهامات یک بازیکن سابق منتشر کرد که در آن موارد خاصی از هجو و بدرفتاری را شرح می داد و پیشنهاد می کرد که او احتمالاً می دانسته است.

فیتزجرالد که به مدت 17 فصل مربی نورث وسترن بود و یک ستاره مدافع خط دفاعی برای گربه‌های وحشی بود، اظهار داشت که هیچ اطلاعی از مه‌آلودگی ندارد. فیتزجرالد پس از اخراج گفت که با نماینده خود، برایان هارلان، و وکیلش، دان وب، برای “حفاظت از حقوق من تحت قانون” همکاری می کند.

بیانیه ای که روز سه شنبه از سوی تیم دفاعی فیتزجرالد ارسال شد به نقل از وب نوشت: “شکایت از مربی فیتزجرالد باطل است و ما به شدت در برابر این اتهامات با حقایق و شواهد دفاع خواهیم کرد.” وب، وکیل سابق ایالات متحده، برای چندین دهه یکی از وکلای خصوصی مورد تقاضای این کشور بوده است.

یک بازیکن سابق فوتبال نورث وسترن که در شکایت به نام جان دو شناخته می شود، روز سه شنبه در دادگاه کوک کانتی در شیکاگو ادعا کرد که فیتزجرالد، مایکل شیل، رئیس دانشگاه نورث وسترن، هیئت امنای و مدیر ورزشی دریک گرگ فعال هستند و سوءرفتار جنسی و تبعیض نژادی را پنهان کرده اند.

این بازیکن که از سال 2018 تا 2022 در تیم فوتبال حضور داشت، توسط موسسه حقوقی Salvi مستقر در شیکاگو تشکیل پرونده داد.

پارکر استینار، وکیل دادگستری در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: «این فقط محدود به یک بازیگر بد نیست.

ادعاهای این شکایت شامل اتهامی است مبنی بر اینکه فیتزجرالد فرهنگ نژادپرستی را فعال کرده است، از جمله مجبور کردن بازیکنان رنگین پوست به کوتاه کردن موهای خود و رفتار متفاوت برای مطابقت بیشتر با “راه گربه وحشی”.

مایکل تارم، نویسنده امور حقوقی AP، مایک هاوسولدر، نویسنده آسوشیتدپرس و رالف دی. روسو، نویسنده فوتبال کالج AP در این گزارش مشارکت داشتند. Savage یکی از اعضای سپاه Associated Press/Report for America Statehouse News Initiative است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل مبرم گزارش دهند.

لری لاج را در توییتر در https://twitter.com/larrylage دنبال کنید

فوتبال کالج AP: https://apnews.com/hub/college-football و https://twitter.com/aptop25



دیدگاهتان را بنویسید