مدیر عامل Roblox دیوید باشوکی می گوید که سازندگان تا سال 2023 800 میلیون دلار درآمد خواهند داشت.


دیوید باشوکی در مقابل تابلوی روبلکس ایستاده است.
دیوید باشوکی مدیر عامل Roblox است. Getty Images برای Roblox

به گفته مدیران شرکت، شما می توانید در Roblox کسب درآمد کنید. Roblox دنیای دیجیتالی است که در آن کاربران شخصیت می‌سازند، کالا می‌خرند و بازی می‌کنند. آن را «ورود اولیه به متاورس» نامیده‌اند، زیرا حاوی بسیاری از بلوک‌های ساختمانی است که در متاورس آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت، از جمله ارز دیجیتال و یک پلتفرم بازی سه بعدی. همه کاربران Roblox مجاز به ایجاد بازی و فروش محصولات در پلتفرم هستند. این توسعه دهندگان از تجربه خود در سال 2021 538 میلیون دلار درآمد کسب کردند و این رقم در سال 2022 به 624 میلیون دلار رسید. طبق گفته مدیران Roblox، درآمد در سال 2023 به 800 میلیون دلار خواهد رسید که 28.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

انریکو دی آنجلو، معاون اقتصادی روبلوکس در یک پست وبلاگی گفت که Roblox قصد ندارد تا ماه آینده درآمد خود را اعلام کند، اما این شرکت تصمیم گرفت برخی از اعداد اولیه را به نام شفافیت منتشر کند. دیوید باشوکی، مدیرعامل Roblox پیش بینی را تکرار کرد در شبکه های اجتماعی

در حالی که گیمرها بیش از یک دهه است که از Roblox استفاده می‌کنند، این پلتفرم در طول همه‌گیری کووید-19، که کاربران را در داخل خانه و آنلاین مجبور کرد، شتاب بیشتری به دست آورد. طبق آخرین گزارش درآمد خود که در ماه می ارائه شد، Roblox دارای 66.1 میلیون کاربر فعال روزانه است که 22 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در پایان سال 2019، درست قبل از همه گیری، Roblox کمتر از یک سوم این تعداد را داشت. این شرکت در سال‌های اخیر در خط مقدم نوآوری‌های فراجهان قرار داشته است، از میزبانی رویدادهای موسیقی زنده با هنرمندانی مانند Lil Nas X و Lizzo تا شراکت با Chipotle برای ایجاد تجربیات برند.

چیزی که Roblox به توسعه دهندگان ارائه می دهد این است که آنها بخشی از اکشن را دریافت می کنند. طبق یک پست وبلاگ، 10 توسعه دهنده پردرآمد هر کدام به طور متوسط ​​23 میلیون دلار در سال 2022 درآمد داشتند. در این گزارش آمده است که تقریباً تمام نویسندگانی که در بین 500 نویسنده برتر قرار دارند، هر کدام بیش از 140000 دلار درآمد داشته اند.

دیوید باشوتسکی کیست؟

بازوکی 60، در سال 1985 از دانشگاه استنفورد فارغ التحصیل شد و در رشته مهندسی و علوم کامپیوتر تحصیل کرد. او در سال های بعد به همراه برادرش یک شرکت نرم افزاری به نام انقلاب دانش را توسعه داد. او یک برنامه فیزیک را برای اهداف آموزشی ایجاد و توزیع کرد. MSC Software، یک شرکت فناوری کالیفرنیا، Knowledge Revolution را در سال 1998 به قیمت 20 میلیون دلار خریداری کرد. بازوکی تا سال 2002 که شرکت سرمایه گذاری را تأسیس کرد، به عنوان معاون و مدیر عامل شرکت نرم افزار MSC کار کرد.

در سال 2004، باشوتسکی، همراه با اریک کاسل، که با او در مدل سازی فیزیکی کار می کرد، شروع به ایجاد چیزی کردند که بعداً به Roblox تبدیل شد. آنها این وب سایت را در سال 2006 راه اندازی کردند و باشوکی از آن زمان تاکنون به عنوان مدیرعامل فعالیت می کند. Observer قبلا گزارش داده بود که در حین بازی Roblox، Baszucki از محیطی به نام Natural Disaster Survival لذت می برد، جایی که بازیکنان باید هر سه دقیقه از طوفان ها و بارش های شهابی جان سالم به در ببرند. او این شرکت را در مارس 2021 با قیمت 64.50 دلار به ازای هر سهم سهامدار کرد. پس از جهش به 135 دلار در نوامبر 2021، Roblox امروز با قیمت 41.40 دلار به ازای هر سهم معامله می شود. فوربس ثروت باشوتسکی را 2.7 میلیارد دلار تخمین زده است.

دیوید باشوکی، مدیر عامل Roblox: سازندگان 800 میلیون دلار در سال 2023 به دست خواهند آورد



دیدگاهتان را بنویسید