مجمع سالانه سهامداران اسنپ در سال 2023: آنچه ایوان اشپیگل می گوید ادامه دارد


ایوان اشپیگل با کارا سویشر روی صحنه روی صندلی می نشیند.
ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ، در اجلاس سران این شرکت سخنرانی می کند. Getty Images Snap, Inc.

ایوان اشپیگل در اسنپ قدرت دارد. شرکت پشتیبان اسنپ چت امروز (24 ژوئیه) میزبان جلسه سالانه سهامداران بود که کمتر از سه دقیقه به طول انجامید. اشپیگل، مدیر عامل، اکثریت رای سهامداران را در اختیار دارد و بنابراین کنترل همه مسائل رای گیری را بر عهده دارد. ساختار سهامداران را کاملاً ناتوان می کند.

این مجامع سالانه معمولاً به سهامداران اجازه می دهد تا در عملیات شرکت نظری داشته باشند. سرمایه گذاران هم به پیشنهادات شرکت و هم به پیشنهادات سایر سهامداران رأی می دهند. حتی اگر پیشنهادات سهامداران پذیرفته نشود، جلسات به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا صدای خود را به گوش دیگران برسانند. اسنپ ​​هیچ پیشنهادی برای سرمایه گذاران نداشته و از سهامداران سوالی نپذیرفته و گفته است که هیچ سوالی از قبل دریافت نکرده است. آتل پوروال که در تیم حقوقی اسنپ کار می کند، تنها سخنران این نشست بود. او گفت اسنپ ارنست اند یانگ را به عنوان شرکت حسابداری این شرکت تایید می کند و هیئت مدیره را تایید می کند، که جای تعجب نیست.

ساختار رأی گیری اسنپ نشان دهنده روندی است که در میان شرکت های فناوری وجود دارد که تا حد ممکن قدرت اجرایی بیشتری داشته باشند. متا، گوگل و پینترست ساختارهای رای گیری مشابهی دارند که قدرت رای موسسان و مدیران را افزایش می دهد، اگرچه اسنپ اولین کسی بود که رای صفر را برای سرمایه گذاران عمومی تشخیص داد. مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا، 61.1 درصد از آرا را در اختیار دارد و به او قدرت کامل تصمیم گیری در مورد پیشنهادات سهامداران می دهد. سرمایه گذاران از سال 2014 از متا خواسته اند که ساختار رأی گیری را تغییر دهد، اما زاکربرگ هر سال از انجام این کار خودداری می کند. سرمایه گذاران و سازمان های مستقل علیرغم اختیار رای خود، هنوز هم در بیشتر سال ها پیشنهاد ارائه می کنند. در این سال، آنها پیشنهاداتی ارائه کردند که به شفافیت داده ها، ایمنی کودکان و باز بودن شرکت برای اقدامات سیاسی می پردازد. زاکربرگ همه چیز را وتو کرد و تصمیم گرفت این مسائل را در داخل مدیریت کند. در پنج سالی که اسنپ میزبان مجامع سهامداران بوده است، هیچ سرمایه‌گذاری پیشنهادی برای رأی‌گیری ارائه نکرده است.

سایر شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا در طول جلسات سهامداران خود درباره استراتژی تجاری بحث کنند. در جریان جلسه شرکت والت دیزنی در ماه آوریل، مدیرعامل باب ایگر به سوالات سرمایه گذاران در مورد مسائل حقوقی شرکت با فرماندار فلوریدا ران دیسانتیس پاسخ داد و به ادعاهایی مبنی بر اینکه دیزنی دستور کار سیاسی دارد، پاسخ داد. برای شرکت هایی مانند اسنپ، جلسات سهامداران به دلیل کوتاه مدت و عدم بحث و گفتگو، بیشتر شبیه به یک امر رسمی است.

اسنپ ​​سهام را در سه کلاس می فروشد: کلاس A، کلاس B و کلاس C. سهام کلاس A برای خرید عموم در بورس نیویورک در دسترس است، اما سهام حق رای ندارند. مدیران شرکت و سرمایه گذاران اولیه صاحب سهام کلاس B هستند و هر سهم یک رای دریافت می کند. از بنیانگذاران اسنپ، اشپیگل و رابرت مورفی، مدیر ارشد فناوری، تنها سهام کلاس C را دارند. هر سهم دارای 10 رأی است. آنها با هم 99 درصد از قدرت رای را در اختیار دارند. اسنپ ​​در نامه خود به سهامداران گفت که اشپیگل اکثریت قدرت را در اختیار دارد، بنابراین او می تواند نتیجه رای گیری را تعیین کند.

به گفته نزدک، بزرگترین سهامداران اسنپ – علیرغم عدم قدرت رای آنها – Fidelity Investments و Vanguard Group هستند. Fidelity یک شرکت خدمات مالی مستقر در بوستون است که در سال 1946 تأسیس شد. Vanguard of Pennsylvania، که در سال 1975 تأسیس شد، یک مشاور سرمایه گذاری است. هر دو یکی از بزرگترین سهامداران نهادی شرکت های بزرگ فناوری از جمله متا، گوگل، مایکروسافت و آمازون هستند.

درآمد سریع در افق است

اسنپ ​​پس از گزارش نتایج سود سه ماهه منتهی به 30 ژوئن، فردا طی یک تماس با سرمایه گذاران، استراتژی تجاری خود را گسترش خواهد داد. سهام آن یکی از بالاترین قیمت ها در سال گذشته است و امروز با قیمت 12.62 دلار به ازای هر سهم معامله می شود. این رقم نسبت به پایین ترین رقم اخیر در ماه می 56 درصد افزایش داشت، اما نسبت به اوایل ماه جاری 7 درصد کاهش داشت.

در ماه‌های اخیر، مدیران اسنپ پس از مواجهه با بازار تبلیغاتی رکود، برای ایجاد مدل درآمدی این اپلیکیشن تلاش کرده‌اند. در اوایل سال جاری، اسنپ گزینه ای را برای کاربران به منظور پرداخت 99 سنت برای بازگرداندن رگه ها معرفی کرد، ویژگی که تعداد روزهایی را که کاربران به طور متوالی عکس ها را با یکدیگر به اشتراک گذاشته اند، ردیابی می کند. همچنین یک ربات چت، در ابتدا برای مشترکینی که مایل به پرداخت 3.99 دلار در ماه بودند، منتشر کرد. بر اساس گزارش درآمد، اسنپ همچنین در حال تلاش برای بهبود طراحی و مرتبط بودن تبلیغات است. از ماه آوریل، اسنپ مجموعه‌ای از مدیران ارشد فناوری را از شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و گوگل استخدام کرده است.

به گزارش Seeking Alpha، تحلیلگران انتظار دارند اسنپ درآمدی معادل 1.06 میلیارد دلار گزارش کند که 4.5 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است. این رقم نسبت به دوره سه ماهه قبلی که اسنپ 989 میلیون دلار درآمد داشت، افزایش یافته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد کاهش داشته است. با این حال، تحلیلگران محتاط هستند. جولیان لین، تحلیلگر Seking Alpha در یادداشتی نوشت: «SNAP هنوز هیچ مدرک واقعی مبنی بر معکوس نشان نداده است، و من گمان می‌کنم که مبانی کوتاه‌مدت ممکن است بیشتر دردسر را نشان دهد تا غافلگیری صعودی».

آنچه ایوان اشپیگل می گوید در اسنپ وجود دارد



دیدگاهتان را بنویسید