کیف هشدار داد که روسیه 100000 سرباز جمع آوری می کند که به دنبال پیشروی در منطقه خارکف است – POLITICO



کی‌یف – به گفته ارتش اوکراین، روسیه ۱۰۰ هزار سرباز جمع‌آوری کرده و در تلاش است تا از خطوط دفاعی کیف در منطقه خارکف عبور کند.

سرهی چرواتی، سخنگوی فرماندهی شرق ارتش اوکراین، روز دوشنبه در جریان تله‌تون ملی گفت: در حالی که اوکراین تلاش‌های ضد حمله‌ای خود را در جبهه جنوبی متمرکز می‌کند، نیروهای مسکو در حال بررسی دفاعی کیف در شرق، به سمت کوپیانسک هستند.

به گفته چرواتی، روسیه حدود 100000 سرباز، 900 تانک و 555 سامانه توپخانه را در این منطقه جمع آوری کرده است.

آنها همه چیز را برای شکستن خط دفاعی ما متمرکز کرده اند. سربازان ما محکم در حالت دفاعی هستند. آنها به دشمن اجازه نمی دهند ابتکار عمل را در دست بگیرد.

کوپیانسک، شهری در منطقه خارکف اوکراین، یک مرکز تدارکاتی حیاتی و مسیر تدارکاتی برای نیروهای متجاوز روسیه در شرق بود، تا اینکه کیف در آخرین حمله متقابل پاییزی خود، آن را پس گرفت.

ژنرال الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی ارتش اوکراین تأیید کرد که روسیه قصد دارد به نیروهایش به سمت کوپیانسک حمله کند، اما تا کنون نتوانسته است از طریق آن نفوذ کند.

سیرسکی فرماندهی عملیات اوکراین در اطراف نبرد کلیدی باخموت را برعهده دارد، جایی که کیف توانسته است ابتکار عمل را در دست بگیرد و پس از اشغال روسیه در اوایل سال جاری، ارتفاعات اطراف شهر ویران شده را به دست آورد.

سیرسکی گفت که روسیه اخیراً مواضع خود را در اطراف باخموت با نیروهای اضافی تقویت کرده است و مسکو در تلاش است تا در منطقه خارکف نفوذ کند زیرا رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به دنبال یک پیروزی بزرگ است.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین نیز از این نظر حمایت کرد و گفت: به محض اینکه ما ابتکار عمل را به دست می گیریم و شروع به پیشروی می کنیم، دشمن بلافاصله در جهت های اضافی عمل می کند تا نیروهای ما را به آنجا بکشاند و متمرکز کند.



دیدگاهتان را بنویسید